Dag 1-5 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu Dag 1-5 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu

Dag 1-5

Blijf op de hoogte en volg alysha

24 Februari 2017 | Nederland, Elst

Hoi alemaal! eindelijk hebben we een keer tijd om langs de bieb te gaan dus kunnen we gelijk even onze blog bijwerken.
hier even een verslagje van dag 1 tot 5:

de vlucht vanaf Schiphol naar Kaapstad duurde ongeveer 11 uur, het was mijn eerste keer vliegen maar ik vond het super leuk. Toen we s'avonds rond 10/11 uur aankwamen kregen we een verassing; de buddies stonden namelijk al op ons te wachten. echt super leuk! we moesten ongeveer 2 uur rijden naar Genadendal. uiteindelijk eindigde de eerste dag om half 3 :).

Zaterdag 25 Februari : zaterdag.De eerste echte dag vandaag. In de ochtend gingen we naar een marktje in Greyton, een beetje de bevolking leren kennen enzo. S'middags gingen we hiken ( wandeltocht) in Greyton.we gingen wandelen in de Boesmanskloof en het was echt super mooi. Er was een klein meertje waar we gingen zwemmen omdat iedereen de waterval wilde zien. dus lekker zwemmend naar die waterval, erop klimmen en springend van de rotsen weer naar beneden.

Zondag 26 Februari: Vandaag gingen we naar Cape aghulas. we gingen een vuurtoren bezoeken. onderweg al de eerste indrukken gezien. Aan de ene kant van de weg villa's en aan de andere kant huisjes waar met geluk een deur in zit. aangekomen bij de vuurtoren naar boven geweest en het uitzicht was echt prachtig. Verder gereden naar Cape aghulas, het aller zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika. ( 3000 km van de Zuidpool).
Em diy was echt super mooi. In de middag gingen we naar het strand, zwemmen in de indische oceaan echt super leuk!.

Maandag 27 Februari: vandaag was de eerste dag op Emil Weder ( de middelbare school van onze buddies.). we begonnen met een hele ceremonie met gebeden en noptredens wat heel indrukwekkend was. Daarna gingen we lessen volgen met onze buddies. Ennwat gaan de lessen er anders aan toe zeg, eerst naast je tafel staan, bidden, en als de leraar het zegt mag je gaan zitten. soms komt de leraar niet of de laatste 5 minuten opdagen. en in de les zelf word ook niet bar veel uitgevoerd. De lessen worden gegeven in een mix van Afrikaans, Engels en Nederlands. De helf ligt te slapen, de andere helft looo[t weg en komt later weer terug. Het is in ieder geval heeel anders. In de middag wereldkampioen kung fu ontmoet die optredens ging geven op school. Later in de middag nog naar het museum tegenover onze hostel geweest wat heel interessant was. S' avonds kwamen de buddies bij ons eten, dat was heel gezellig.

Dinsdag 28 Februari: Vandaag nog een keer naar school. het was echt super heet vandaag ( 36 graden of meer ). een paar lessen gevolgd en smiddags gingen we met de buddies mee naar huis. Mijn buddie woont in Greyton maar daar waren rellen dus daar mochten we niet naartoe. ik ging met Sarah en haar buddie mee en het ws echt een eel klein huisje maar wel heel gezellig. Haar moeder had briani? voor ons gemaakt, een soort gele rijst met linzen en saus van tomaat en ui, echt heel lekker. Later in de middag gingen we met de hele groep zwemmen bij een beekje. en de mensen zijn hier zo aardig. Iedereen stopt en zwaait, ze willen alles van je weten en iedereen praat tegen je. ik was met een paar mensen onderweg naar de supermarkt toen er een jongetje aankwam rennen en me een knuffel gaf. dit jongetje woonde in een soort krottenwijk. Toen hij iedereen van het groepje een knuffel gegeven had gaven we hem een koekje en toen was hij echt zo blij, echt heel mooi om te zien.

Woensdag 1 Maart: Vandaag zijn we naar de townships geweest. Als eerste zijn we naar Houtbay geweest . Een krottenwijk een Capetown. met onze gids Patrick zijn we er door heen gelopen en dity was heel indrukwekkend. In deze township zijn we langs de kinderopvang geweest en die kindjes waren zo geukkig ( wat je je echt niet kunt voorstellen als je de huisjes en leefomgevng ziet.) en ze gingen knuffelen en dansen en natuurlijk aan je haar zitten. We gingenverder naar Home of Hope. Dit is een plek waar kinderen terecht kunnen die niet thuis kunnen wonen/ blijven tijdens de dag. In de middag zijn we naar Safe Hub geweest. dit is een organisatie die kinderen uit de townships helpt. We gingen eerst buiten met de vrijwilligers dansen en zingen en later kwamen ook de kinderen waar we mee gingen voetballen.