Dag 9 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg alysha

05 Maart 2017 | Nederland, Elst

Vandaag moesten we om half 7 opstaan. Na gedoucht en ontbeten te hebben gingen we met de busjes naar Kaapstad. We hadden een half uurtje vrije tijd dus lekker naar de mac. We gingen met de boot naar Robbeneiland. Het was nog best een tijdje op de boot voordat we er waren. Aangekomen op robbeneiland kregen we 2 tours. Onze eerste tour was een tour door de gevangenis. Gelijk vanaf het begin was het indrukwekkend. We kregen een rondleiding van een oud gevangene. Hij liet ons de hele gevangenis zien. De slaapzalen ( waar je soms met 20 sliep) , de douches, de wc's, en uiteindelijk ook de cel van Nelson Mandela. Dit was het meest 'impressive' van alles. Zo'n ongelooflijk kleine cel waar je dan 18 jaar zit. Toen we de hele gevangenis van binnen en buiten gezien hadden gingen we verder met de 2e tour. Dit keer in een bus rond het eiland. Het eiland zag er heel anders uit dan ik had verwacht. Ik had verwacht dat er alleen een gevangenis was, maar er waren huizen, een kerk, een school, en het was echt heel groot. We gingen terug met de boot naar het 'vaste land' waar we vrije tijd hadden tot we terug naar huis gingen.