Dag 13 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg alysha

09 Maart 2017 | Nederland, Elst

Vandaag weer vroeg opstaan en ontbijten. We hadden wel gebakken ei bij het ontbijt heuj. We moesten om half 10 op de basisschool zijn voor de lesjes. Samen met Sander zou ik de les gaan geven aan grade 3. Het was een best 'grote' school. De klassen bestonden gemiddeld uit 35+ kinderen en soms zelfs meer dan 45. De klaslokalen waren klein maar voldoende. Onze klas was een speciale klas en had maar 19 kinderen, dit was heel fijn voor ons zodat we aandacht hadden voor elk kind. Onze les bestond uit spelletjes maar ook uit informatie ( dit was de opdracht). In het begin waren de kinderen heel erg verlegen en verstonden ze ons niet. Als eerste gaven wij ze wat informatie over Nederland als exportland maar omdat deze kinderen 8/9 waren snapte ze er helemaal niks van. Uiteindelijk zijn we dus met een bal gaan overgooien en hebben ze leuke makkelijke vragen gesteld waardoor ze het al een stuk leuker vonden. Na een half uurtje waren alle kinderen heel enthousiast en deden ze allemaal vrolijk mee. We hadden een bal spel waarbij wij vragen stelden en de kinderen moesten antwoorden. Er was 1 jongetje die echt heel slim was, en hij wist bijna alle antwoorden en durfde ook te praten. Hierdoor wilden alle andere kinderen ook iets zeggen en de bal vasthouden dus kregen we bij ongeveer 10 vragen 19 keer hetzelfde antwoord omdat ze allemaal wilde laten zien dat ze het wisten. En soms zelfs meerdere keren hetzelfde antwoord per kind ;). Toen we het spel klaar hadden gingen we verder met de wenstulp. Wij hadden bedacht om een wenstulp te gaan maken. De kinderen moesten een tulp knutselen en daar hun wens op schrijven. Eerst deden wij het voor en daarna mochten ze aan de slag. Ze gingen fanatiek aan hun tulp werken en het verbaasde me dat ze allemaal zo creatief waren en dat ze heel precies waren. Als ze het niet mooi vonden pakte ze een nieuw blaadje en probeerden ze het opnieuw. Als ze iets niet snapten dan tikten ze je aan en wezen ze naar hun blaadje. Ze konden amper Engels dus met vragen en gebaren kon je elkaar verstaan. En wat deze kinderen wenste was geweldig. Allemaal wilde ze een hond een auto of een pop, behalve 1 jongetje. Hij schreef op: 'ik hoop dat iedereen maar vooral mijn moeder een leuke dag heeft en gelukkig is". Dit was echt wel een van de mooiste momenten ook die ik heb beleefd. uiteindelijk was ons lesje afgelopen en kregen de kinderen nog drop en stroopwafels, en wat vonden ze het lekker. We hadden ook nog een cadeau voor de school en wat waren ze daar blij mee!. Toen we weer thuis waren moesten we bijna gelijk door naar het Emil Weder want ze hadden ons uitgedaagd om te komen trefballen. Dit was heel erg leuk en ze waren heel fanatiek!. 's avonds hebben we bobotti gegeten bij het restaurantje tegenover de hostel. Het was echt super klein maar heel gezellig. en het was echt super lekker. Het was al laat toen we terug keerden en we wilden heel graag met zijn allen slapen vannacht. Dus alle matrassen naar de eetzaal gesjouwd en met zijn allen daar geslapen.