Dag 10 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg alysha

06 Maart 2017 | Nederland, Elst

Vandaag moesten we om 6 uur opstaan. Het eerste uur gingen we naar school om te kijken of iedereen er was en te bidden. Daarna gingen we voor de 2e keer 'social services' doen, oftewel; vrijwilligerswerk. Samen met Lisa, Job en kris gingen we naar een crèche. Toen we aankwamen waren de kinderen aan het eten en het verbaasde me hoe groot het eigenlijk was. De ruimte ha een groot podium en hele grote zaal waar de kinderen konden eten en spelen, toiletten, een keuken en een super grote tuin. In het begin moesten de kinderen niks van ons hebben en de begeleiders deden ook net of we er niet waren. 1 begeleider hielp ons wel met wat we konden doen. Nadat de kinderen gegeten hadden moesten ze allemaal op het podium komen zitten om te 'leren' met kleuren en voorgelezen te worden. En als je niet luisterde werd je nogal hardhandig aangepakt tot je ging luisteren. Wij moesten ook meedoen dus we zaten ongeveer een uur op een podium te kijken naar een stuk of 30 kinderen die om de beurt dezelfde vragen moesten beantwoorden. Toen dit klaar was mochten we beginnen met schilderen. Het was onze taak om de wc's verder op te knappen. Vorig jaar waren door andere leerlingen van het OBC de wc's ook al een heel stuk opgeknapt en wij mochten het afmaken. Samen met de buddy's gingen we aan de slag. Ondertussen gingen we ook nog even buiten spelen met de kinderen. Onderweg kwam ik de eigenaresse ( volgens mij) tegen samen met een man die mij vroegen naar het onderwijs in Nederland wat uitliep op een heel leuk gesprek. Toen we buiten gingen spelen met de kinderen waren ze totaal niet verlegen meer en gilden ze en renden ze allemaal om ons heen! Toen was het tijd om verder te gaan schilderen, 1 kindje vond het leuk om zichzelf onder de verf te gooien inclusief de vloer en eigenlijk de halve crèche, dus na een hele race om het kind te pakken te krijgen en schoon te maken konden we de vloer gaan schoonmaken wat bijna niet ging. Uiteindelijk toch gelukt en toen de kinderen gingen slapen zijn wij gegaan. Toen we thuis waren was iedereen zo kapot dat we even gingen slapen tot het eten. ' s Avonds hadden we namelijk een BBQ met ongeveer 60/70 man. Iedereen moest helpen groente snijden en voorbereiden. Het was heel gezellig met iedereen en uiteindelijk weer lekker laat voor we gingen slapen.