Dag 7 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Elst, Nederland van alysha rekum - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg alysha

03 Maart 2017 | Nederland, Elst

Vandaag moesten we om 6 uur opstaan. We gingen weer naar school met de buddy's. We hadden maar 1 uur les waar een gebed plaatsvond en er gekeken werd wie er allemaal waren. Omdat wij deze gebeden niet gewend zijn vergat ik elke keer om op te staan en naast mijn tafel te gaan staan. Oeps. Na deze les werden we in verschillende groepen ingedeeld en gingen we vrijwilligerswerk doen. Samen met Roan Janneke Marlijn en onze buddy's gingen we fieldwork doen. Er werkten ongeveer 6 mensen op het land. Het was een aardig groot stuk land en deze mensen waren dan ook al om 6 uur begonnen en moesten doorgaan tot ze klaar waren. Wij moesten helpen met het schoffelen van de grond en onkruid om de planten weghalen. Dit ging een beetje mis bij mij omdat ik niet doorhad dat er nog bonen tussen het onkruid zat, die ik er dus per ongelijk mee uittrok... Gelukkig vonden ze het niet erg en hielpen ze ons. Nadat we ongeveer 2 uur bezig waren wilden de buddy's ons heel graag de nursery laten zien. Dit waren een soort kassen met allerlei soorten groenten erin. Paprika's, tomaten etc. Toen we terug gingen naar de hostel gingen we met ons groepje naar de basisschool kijken waar we de volgende week zouden gaan lesgeven Wij gingen naar een basisschool in Baria. Het was een super leuke school!. Sander en ik zouden grade 3 gaan lesgeven. Deze kinderen waren ongeveer 7/8 jaar oud, echt super schattig!. Na de basisschool bezocht te hebben hadden we vrije tijd tot aan het eten. Samen met Kris Stijn en Sarah gingen we de berg achter onze hostel oplopen. Deze was echt super hoog en dus gingen Sarah en ik halverwege terug :). Wel was er een super mooi uitzicht!. op de terugweg naar de hostel besloten en ijsje te gaan halen dus we liepen naar de winkel. toen we onderweg waren naar de winkel kwamen we langs Roos, Maaike en Peter die een mevrouw aan het helpen waren met het bord voor haar winkel te vernieuwen. Wij gingen helpen en deze mevrouw was ontzettend blij met het resultaat. Als avond eten aten we groente soep met hamburgers. Na het eten gingen we naar Genadedal's got talen! Een talentenjacht georganiseerd door de inwoners van Genadedal. Het was op het Emil Weder en alle buddy's waren er ook. Heel gezellig!. Er waren heel veel optredens en sommige waren echt heel erg goed!. Het duurde uiteindelijk wel heel erg lang wat iets minder was.. Uiteindelijk rond half 1 afgelopen volgens mij.